7.2.2013

.809.KYNSILAKKAKIEKOT.

Mun piti tehdä tämä postaus jo syksyllä, mutta oho, en sitten tehnytkään. Oh well, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eikö :)


Päivitin nimittäin lokakuussa mun kynsilakkakiekot, kun ostin kauneusmessuilta (I LOVE ME) vähän lisää kynsikiekkoja. Tässä on nyt kaikki kiekot mitä mulla on. Kaksi kiekkoa on vielä tyhjiä, mutta kaikki vielä lokakuussa kesken olleet kiekot on kyllä tähän päivään mennessä täytetty ja enää tilaa on vain kahdessa tyhjässä kiekossa.


Vielä levitettynä kaikki. Mä hieman hämmennyin lakkojen määrästä ja eniten juuri sinisten ja violettien lakkojen määrästä. Miten niitä on yhtäkkiä kertynytkin noin paljon? Punaiset ja pinkit ja korallit mä ymmärrän, mutta siniset ja violetit, what? Käydään vielä värivalikoimaa tarkemmin läpi.


Tässä nudet, metalliset, ruskeat ja harmaat/mustat. Ajatella, että olen kerännyt ruskeitakin lakkoja täyden kiekollisen (18) siinä taupe-huumassa, joka mut vei.


Vihreitäkin ihmeesti vaan kertynyt, erityisesti mintunvihreitä ja erilaisia turkooseja, mutta myös tummanvihreitä on hämmentävän paljon. Sinisiä on tosiaan myös kertynyt, erityisesti tummempia sinisiä tuntuu olevan paljon.


Violettejakin tosiaan on, sekä vaaleita että tummia ja jotkut on selkeämmin sinivioletteja ja toiset taas purppuraisia ja aika paljon tosi tummiakin sävyjä.


Keltaisia, koralleja ja oransseja oli tämän verran. Tällä tavalla, kun näitä katsoo, niin näyttäisi olevan aika paljon dupeja, mutta todellisuudessa ne ei ole ihan noin samanvärisiä kuin kuvassa näyttää (seliseli). Mutta kyllähän sieltä ehkä muutamasta voisi luopuakin... jos raaskisi.


Vaaleanpunaiset, pinkit ja punaiset. Kyllähän näitäkin tuntuu riittävän... Mutta kun punaiset on vaan niin ihania ja piristäviä.


Tässä onkin näkyvillä kaikki lokakuussa omistamani värilakat (alus-, päällys-, yms lakat eivät ole mukana). Määrä on tosiaan joillakin kappaleilla lisääntynyt tästä, mutta näillä nurkilla mulla oli n. 240 kynsilakkaa. Oho. Mutta hämmentävän pieneen tilaan ne silti menee. Kavereille jos olen maininnut kynsilakkojen määrästä, ne on ihan suu auki, että mihin ihmeeseen sä saat ne kaikki mahtumaan. Noh, pariin laatikkoon ja meikkipakkiin :)

Meikkipakissa mulla on sellaiset kynsilakat, jotka eivät ole vielä käyneet esittäytymässä blogissa ja Helmerin laatikoissa taas ne, jotka ovat jo käyneet blogissa. Se pitää tässä hommassa jonkunlaisen tolkun mukana, koska kuka muistaa tuollaisesta määrästä, että mitä on laitettu kynsille ja mitä ei. En mä ainakaan. Helmer-laatikoihin olen järjestänyt kynsilakat merkeittäin, se tuntui mun mielestä loogisimmalta ja sen lisäksi saman muotoiset lakkapullot järjestyvät paljon siistimmin laatikoihin kuin jos kaikki olisi eri muotoisia.

7 kommenttia:

  1. Melkonen määrä. tuossa ite laskeskelin että on noin 300 lakkapulloa kertynyt jo kaappeihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kynsilakkojen hankkiminen vähentynyt huomattavasti viimeisen vuoden aikana. Ehkä vaan huomasin, että mulla alkaa kaikki mielenkiintoiset värit jo olemaan varastossa :D Ja tuo kokeilemattomien lakkojen määrä on aivan liian suuri muutenkin. Ugh.

      Poista
  2. Olen harkinnut vastaavaa urakkaa jo aiemmin, mutta nyt laitoin heti tilaukseen nuo kiekot. Vähän pelottaa mikä lopputulos täällä syntyy... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli aika työteliästä muuten tuo homma. Mun piti ensin siivota vanhoista lakoista vanhat kiekot, että sain värikoodattua kunnolla ja sitten järjestellä kaikki lakat värijärjestykseen (ainakin suunnilleen) ja yrittää vielä pitää erillään ne, jotka kuuluu laatikoihin ja ne, jotka kuuluu pakkiin :D

      Sittemmin, kun olen hankkinut/saanut uusia lakkoja, olen vain lakannut johonkin random-kiekkoon sen uuden ja kirjannut ylös mikä lakka se on, riippumatta kiekon muista väreistä.

      Poista
  3. Menee ainakin pienempään tilaan kuin esimerkiksi kengät ;). Tämän elämänviisauden sain eräältä..kröhöm "vieraalta" joskus kesällä kun esittelin valtavaa kynsilakkakokoelmaani (apaut sama lakkamäärä kuin sinulla). Pelottelu ei onnistunut, piti ottaa järeämmät mieskarkoituskeinot lopulta käyttöön :D.

    VastaaPoista
  4. Pyhä Sylvi sentään. Mutta iloista huomata, että muutkin on sekaisin. Mä en ymmärrä mitä sä teet noilla kaikilla koralli-pinkki-puna-oransseilla, mutta toisaalta sulla on minusta ihan maltillisesti violetteja, vihreitä ja sinisiä. :D

    Mun kynsimuotoilija järkyttyi, kun kerroin sille, että mulla on lakkoja 143 ja se on vielä bloggaajaksi aika vähän. :D

    VastaaPoista