25.1.2013

.802.CLARINS EVERLASTING COMPACT FOUNDATION.


Clarins uudisti viime vuoden aikana meikkipuuterinsa ja se kulkee nykyisin nimellä Clarins Everlasting Compact Foundation. Tuote on pakattu punaiseen ulkopakkaukseen ja vielä punaiseen samettipussukkaan (joka mulla on näissä Clarinsin meikeissä tapana heivata roskikseen ensimmäisenä, se vaan turhaan hidastaa tuotteen käyttöä, enkä ikinä kanna tämmöisiä tuotteita käsilaukussa, joten se ei siinäkään mielessä ole mulle tarpeellinen). Rasia itsessään on tuollainen kylmän kultaisen sävyinen, kuten Clarinsin meikkituotteet muutenkin nykyisin tämän pitkän uudistusprosessin myötä.


Tuotteesta sanotaan, että sen pitäisi pysyä täydellisenä iholla jopa 15 tuntia, se on mattapintainen, peittävyyttä pystyy kerrostamaan ja että se sopii kaikille ihotyypeille.


Pakkauksessa on tuote ja levityssieni vierekkäin ja kannessa on iso peili. Sieni on hyvä levityksessä, sillä saa hieman peittävämpää jälkeä, mutta jos tahtoo käyttää tätä ikäänkuin puuterina niin silloin sivellin toimii paremmin ja tuotetta tulee iholle vähemmän.

Noita väitteitä tuotteesta en aivan täysin kyllä allekirjoita. Ensinnäkään tämä ei pysy iholla täydellisen näköisenä 15 tuntia, vaan alkaa "rasvoittumaan" tuntien kuluessa ja mattapintaisuus muuttuu hienoiseksi kiiltävyydeksi ennen pitkää ja pahimmillaan tuote saattaa "valua huokosiin". Siis ainakin mun iholla. Peittävyys ei myöskään ollut aivan mun mieleeni. Olen tottunut Sensain meikkipuuteriin, joka on peittävä ja miellyttävän tuntuinen jo heti levittäessä. Tämä Clarinsin meikkipuuteri tuntui paitsi kuivalta, myös liian kevyeltä pigmentin suhteen, että tämä olisi ollut mulle mieleinen. Jos iholla on pieniäkin kuivempia alueita, tulee ne entistä enemmän esiin tämän puuterin kanssa ja iho myöskin tuntuu hieman kiristävältä pitkän aikaa levittämisestä (verrattuna jos on samat hoitotuotteet alla ja Sensain meikkipuuteri meikkinä). Tässä ei siis ole samaa hoitavuutta kuin mihin olen tottunut Sensain kanssa, enkä näinollen suosittelisi tätä ihan kaikille ihotyypeille. Olettaisin tämän toimivan parhaiten niillä, jotka kaipaa kevyttä mattapintaa ja kevyttä peittävyyttä, joilla ei ole juurikaan peitettävää ihossa eikä sen suurempaa rasvaisuutta tai kuivuuttakaan. Mun sekaiholla, jossa on yllättävän paljon rasvaisuutta T-alueella, ja normaali tai hieman pintakuiva iho poskilla, tämä ei ollut ihan paras mahdollinen meikkipuuteri.


Sävy 105 oli kyllä mun iholle ihan hyvä, enkä huomannut, että tuotteen väri olisi iholla muuttunut päivän mittaan. Ja kun se oli iholla pari tuntia, oli se jo paremman näköinen kuin vastalaitettuna, mutta lopputulos ei ole tämän kanssa mielestäni yhtä luonnollinen kuin Sensain meikkipuuterilla, vaan iho näyttää selkeämmin puuteroidulta ja mahdollisesti jopa kuivalta. Mä en yleisesti ottaen tykkää siitä, että meikkipohja on "näkyvä" ja tämä oli mun makuun aivan liian näkyvä.

Uskoisin, että tämä tuote on varmaan erinomainen jollakin toisella, mutta mun iholla tämä ei nyt vaan oikein toiminut ja ehkä mun vaatimukset ja tuotteen tarjoama lopputulos eivät vain kohdanneet. Olisin ehkä voinut käyttää tätä ikäänkuin kivipuuterina tai korjailumeikkinä, mutta sitten taas toisaalta mulla on jo kaksi erilaista kivipuuteria, joita niitäkään en juuri koskaan käytä ja mä en oikeastaan koskaan korjaile kasvomeikkiä päivän aikana, koska en yleensä koe siihen tarvetta. Eli tämä tuote lähti muutaman käyttökerran jälkeen eteenpäin ja toivottavasti loysi paremman omistajan :)

14 kommenttia:

  1. Kiitos kovasti vinkeistä! :) Sattuipa hyvään aikaan tämä arvostelu, olen tänään lähdössä reissuun ja taxfreesta oli tarkoitus tämä ostaa. Nyt aloin vähän epäröidä, koska mulla on ilmeisesti melko samantyyppinen iho kuin sulla. Toisaalta käytän meikkipuuterin alla aina vielä erillistä kevyttä meikki- tai bb-voidetta, eli kevyt peittävyys ei ole ongelma. Toisaalta multa löytyy sekä rasvoittuva t-alue ja lisäksi kuivia kohtia, eli siinä mielessä tämä ei ehkä olisi paras mahdollinen.

    Voi että, nyt pitää miettiä. Mulla on ollut Clinique käytössä tähän asti, ja olen periaatteessa tyytyväinen siihen. Mutta kun sen pakkaus on niin ruma, ja haluaisin kokeilla jotain uutta. Täytyykin kääntyä varmasti vielä myyjän puoleen paikan päällä ja katsoa mitä hän suosittelee :)

    VastaaPoista
  2. Niin joo, ja samettipussukoista olen samaa mieltä. Heivaan ne aina samantien roskikseen! :)

    VastaaPoista
  3. Ootko tehny mitää arvostelupostausta siitä sun Sensain meikkipuuterista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen joskus blogin alkuaikoina: http://sensaisti.blogspot.fi/2009/11/04meikkipuuteri.html

      Poista
  4. mä sain tän just viime viikolla äitin mukana laivalta. olisin halunnut suosikkini cliniquen meikkipuuterin mutta siellä ei ollut vaaleita sävyjä.. :/ mulla on just toi sama 105 sävy ja se on ehkä aavistuksen liian tumma. onneks kerros itseruskettavaa auttoi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Usein laivoilta jää pois joitakin värejä, mutta en tajua miksi ne on niin usein juuri ne vaaleimmat :/

      Poista
  5. Nyt tulee tyhmä kysymys: mitä eroa on tavallisella puuterilla ja meikkipuuterilla?? Laitetaanko meikkipuuteria meikkivoiteen päälle vai ihan vaan pelkiltään ilman meikkivoidetta? Joo olen vähän yksinkertainen näissä asioissa =)

    VastaaPoista
  6. Anonyymille vastauksena (toivottavasti bloginpitäjä ei loukkaannu, kun vastaan...) Meikkipuuteri on ns. meikkivoiteen ja puuterin yhdistelmä eli sitä voi käyttää iholla ihan sellaisenaan. Se on myöskin peittävämpi kuin pelkkä puuteri. Tavallista puuteria taas yleensä hipsutellaan meikkivoiteen päälle kiinnittämään meikki paikoilleen. Itse suosin irtopuuteria enemmän kuin kivipuuteria, mutta sekin on makuasia =)

    Sensain puuterista minäkin lukisin mielelläni arvostelun! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei loukkaannu :) Kirjoitin blogin alkupuolella meikkipuuterista jutun: http://sensaisti.blogspot.fi/2009/11/04meikkipuuteri.html

      Poista
  7. Muistaakseni tuo meikkipuuteri oli riittävän peittävä akneiholleni (jossa peitettävää riittää), mutta vaalein sävy 103 tummeni kasvoilla oranssiksi noin vartissa. Möin sen sitten pois. :/

    Olen myös miettinyt käyttöä noilla samettipussukoille, kun en tykkää heittää mitään pois. Yhteen pienempään laitoin ylimääräiset (kanta-asiakas-ym)kortit ja isompiin voisi ehkä laittaa nepparit, että ne saisi kiinni, ja pitää niissä vaikka lääkelevyt matkoilla tai jotain. Tai sukulaisten lapsille nukkekodin makuupusseiksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, mä koin tuon taas tosi kevyeksi peittävyyden puolesta, hmm.

      Nukkekodin makuupusseiksi! :D Mieletön idea! Hitsi, oliskohan lähipiirissä ketään kelle voisin jatkossa heivata nuo pussukat, jos niitä vielä mulle lisää tulee :D

      Poista
  8. Oma lempparini on Chanelin meikkipuuteri, jota oon käyttänyt jo monta vuotta. Sävyjä on vaan aika vähän ja vaaleimmassa ei peittävyys ole mielestäni yhtä hyvä kuin sävyissä 30 ja 40. Mistä lie johtuu.. mutta kiinnostuin nyt tuosta Sensaista.:) Ootko kokeillut Chanelia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sensaissa ainakin kaikki sävyt peittää ihan yhtä paljon, oli sitten vaalea tai tumma :) Itse en ole Chanelia kokeillut, joten en ihan syväluotaavaa analyysiä osaa tehdä, mutta sen verran mitä töissä niitä olen kokeillut niin Chanel tuntuu hieman kuivemmalta koostumukseltaan kuin Sensai. Peittävyydessä ehkä Sensai vetää pidemmän korren.

      Poista
  9. Hei!
    Sain vinkin "tyttö ilman helmikorvakorua", että kysyisin sinulta meikkivoiteista. Olen 56-vuotias ja minulla on couperosaa poskilla ja leuassakin. Etsin siis peittävää, mutta ikäiselleni sopivaa meikkivoidetta. Olen kokeillut jos jonkinmerkkisiä, mutta sitä oikeaa ei ole löytynyt. Viimeksi Sensai Lasting Velvet, ei peitä tarpeeksi, Dior Forever, tuntuu että korostaa ryppyjä silmien ympärillä eikä sekään kestä koko päivää. Lancomen Teint Miracle ei peitä tarpeeksi. BB-voiteet ei peitä mitään, CC-voiteista en pidä. Haluaisin nestemäisen meikkivoiteen. Osaisitko suositella jotakin. Minulla on vaaleahko iho, yleensä 1 tai 2 sävy. Kiitos jos jaksat vastata.
    Nainen58

    VastaaPoista