25.11.2012

.774.KYSYMYSPOSTAUKSEN VASTAUKSET.

Jaoin kysymykset aihealueittain, jotta on vähän selkeämpää :) Ja postaus on sitten aika pitkä, ihan vaan varoituksena :)

MEIKKAUS / KOSMETIIKKATUOTTEET


MILLÄ SIVELTIMILLÄ TEET KAUNIIT SILMÄMEIKKISI TAI MITÄ SIVELTIMIÄ VOISIT SUOSITELLA?
- Mä käytän omaan silmämeikkiini yleensä eniten sormia (silloin, kun ei tarvitse olla tarkka) ja kapeaa vaahtomuovisivellintä tarkempiin kohtiin kuten alarajauksiin. Joskus keskikokoista häivytyssivellintä ja viistopäistä pehmeää sivellintä sisänurkan vaaleaa varten. Vaahtomuovisivellin on yleensä se mikä tulee paleteissa mukana, häivytyssiveltimenä mulla on Sensailta aikoinaan saatu sivellin, joita ei ole myynnissä (ainakaan Suomessa) ja viistopäinen on EcoTools. Hyviä silmämeikkisiveltimiä löytyy myös mm. MAC:ltä, Armanilta ja Diorilta.

MITEN OLET OPPINUT MEIKKAAMAAN?
- Kokeilun ja erehdyksen kautta. Usein saatoin iltaisin koulupäivän jälkeen testailla jotain meikkijuttuja ja jos meni pieleen niin ei haitannut, koska kohta kuitenkin pesisin kasvot. Kosmetologikoulun meikkikurssit tietenkin opetti sitten huomattavasti lisää ja vaikka jo silloin olin ihan hyvä, olin koulun jälkeen paljon parempi ja myöskin opin miten meikataan toista ihmistä (se ei nimittäin ole ollenkaan samanlaista kuin oman nassun meikkaaminen).

(Kuva.)

KUINKA NUORENA ALOIT TUTKIMAAN ÄIDIN MEIKKEJÄ JA MITÄ MEIKKEJÄ MUISTAT?
- Kyllä mä jotain äidin tai isosiskon meikkejä olen kopeloinut ala-asteikäisenä, mutta lähinnä joihinkin leikkeihin, en muista että olisin säännöllisesti käyttänyt mitään niin nuorena. Muistan erityisesti yhden valkoisen kimaltelevan huulipunan, jonka taisin "lainata" mun isosiskolta (elettiin siis 90-luvun alkupäätä), se oli silloin tosi hieno :D Muistan myöskin, että äidillä oli jotain miniatyyrikokoja erilaisista hajuvesistä ja "lainasin" niitä barbi-leikkeihin :D Ne haisi ihan jäätävän kammottavilta.

MINKÄ IKÄISENÄ ALOITIT MEIKKIKOKEILUT JA MEIKKAAMISEN?
- Säännöllisemmin ryhdyin meikkaamaan seiskalla, en vielä silloin alkuun, mutta kevätkaudella jo jonkin verran. Silloin se oli toki lähinnä puuteria (Anytime tms.) ja ripsiväriä ja ehkä värillistä huulivoidetta. Vasta ysillä meikkasin hieman enemmän ja olin rohkeampi kokeilemaan eri juttuja.


ONKO MEIKKAUSTYYLISI PALJON MUUTTUNUT VUOSIEN VARRELLA JA MILLAISIA TYYLEJÄ SULLA ON MEIKISSÄ OLLUT?
- On ihan varmasti muuttunut enemmän tai vähemmän (ja toivottavasti parempaan suuntaan, hehe). Yläasteella olin melko neutraali meikkaamisen suhteen, mutta en muista kovin tarkasti miten paljon ja miten noin tyylillisesti meikkasin sen ikäisenä (olin juuri siinä vaiheessa "teiniyttä" etten halunnut, että musta otetaan valokuvia, joten niitä ei hirveästi ole siltä ajalta). Lukiossa ollessani meikkasin jo huomattavasti enemmän ja olin jo taitavampikin, luomivärit ja häivyttelyt ja nestemäiset rajaukset kuuluivat kuvioon päivittäin. Mulla oli lyhyt "musta-kausi" lukiossa, kun käytin vain mustia vaatteita, tummaa silmämeikkiä ja jopa tummahkoa huulipunaakin (kaikki teinit varmaan käy tämän vaiheen jollain tasolla läpi, mulla se oli tosi kesy). Kosmetologikoulun aikoihin aloin ottamaan enemmän värejä mukaan silmämeikkiin, tutustuin mm. Grimasiin ja hullaannuin :D Niihin aikoihin ja pitkään sen jälkeenkin tein aika värikkäitä silmämeikkejä (ei ihan Karkkipäivä-värikkäitä kuitenkaan, mutta sinnepäin) ja mulla oli aina kissaeyeliner (jota olen sporttaillut muuten sieltä yläasteelta saakka). Yhtäkkiä 2000-luvun puolivälissä muutin kissameikkityylini paljon pyöreämpään ja pehmeämpään ja vaihdoin myöskin rajaukset kynään, tätä kesti ehkä vuoden tai parin verran. Kosmetiikkamyyjänä aloittamisen myötä palasin hetkeksi takaisin värioksennusmeikkaustyyliin, mutta se oli huomattavasti hillitympää silti kuin se edellinen vastaava. Aloin kuitenkin pikkuhiljaa palautua neutraalimpaan linjaan ja tällä hetkellä mun täytyy sanoa, että mun lemppariluomivärit on harmaanruskeita ja muita luonnonsävyjä. Sporttailen edelleen kissaeyelineria, mutta ihan yhtä paljon sumuisia kynärajauksia, teen nykyisin paljon smoky-tyylisiä silmämeikkejä, harvemmin enää sitä klassista banaanivarjostustyyliä, vaikka sitäkin kyllä välillä. Jos ennen meikin paino oli väreissä, alarajauksessa ja kissamaisessa muodossa, nykyisin se on enemmänkin tummuuden säätelyssä jos noin voi sanoa :D Kuvassa (yllä) silmämeikkikuvia vuodesta 2004 vuoteen 2008, vanhemmasta uudempaan vasemmalta oikealle. Sitten aloitinkin blogin vuoden sisällä ja enemmän meikkikuvia nykyisestä meikkityylistä löytyy silmämeikki-tagin alta :)

ONKO OLLUT JOTAIN SEMMOISTA MEIKKITYYLIÄ MITÄ JÄLKEENPÄIN KAUHISTELET?
- Yläasteella rajasin alahuulen ihan järkyttävän paljon yli ja se oli mielestäni hienoa. Onneksi tajusin erheeni aika nopeasti (+ siitä tuli koulussa kommenttia eikä mun "herkkä mieleni" kestänyt muiden teinien arvostelua). Lukiossa myöskin nypin kulmakarvani aivan liian ohuiksi ja tein sen saman virheen vielä monta vuotta myöhemmin uudelleen ennenkuin tajusin, että mikä mun kasvoille oikeasti parhaiten sopii. En myöskään voi edelleenkään ymmärtää sitä ruskeiden (ja tummien) huulipunien aikakautta, joka mulla oli lukioikäisenä ja se kausi kesti monta vuotta vielä kosmetologikoulun loppupuolelle saakka. Hyi. Tänä päivänä en ikinä laittaisi sellaisia ruskeita enää huulilleni, ainakaan julkisesti. Yhdessä vaiheessa kosmiskoulun aikaan/jälkeen käytin tosi minimaalisen vähän ripsiväriä, koska tykkäsin "erotellusta" ja "luonnollisesta" jäljestä. Näytin valokuvissa siltä kuin mulla ei olisi ripsiä ollenkaan :D Kokonaista meikkityyliä en nyt muista kauhistelleeni mitenkään erityisesti, lähinnä juuri tällaisia yksittäisiä pieniä seikkoja, joita olen joskus ihmetellyt jälkeenpäin, kuten pinkki luomiväri, jota käytin yhdessä välissä todella usein eri tummuusasteissa.


MINKÄLAISIA VINKKEJÄ ANTAISIT ALOITTELEVALLE MEIKKAAJALLE (ESIM. PERUSTUOTTEET YM.)?
- Kannattaa aloittaa ns. nudemeikillä ja sitten varmuuden kasvaessa pikkuhiljaa kokeilla tummempaa. Meikkaamista voi harjoitella vaikka iltaisin ennen iltapesua, silloin ei haittaa vaikka menisi pieleen. Jos ei ikinä harjoittele, ei voikaan tulla hyväksi meikkaajaksi. Kokeilemalla löytää ne omiin kasvoihin sopivat tyylit ja kohdat mihin mitäkin kuuluu laittaa (esim. kuinka korkealle luomiväriä voi häivyttää tai mihin kohtaan juuri sinun poskilla se poskipuna kuuluu).

Hyviä perustuotteita, joilla pääsee ainakin alkuun:
~ luonnollinen ja ohut meikkipohja (värillinen kosteusvoide, BB-voide tai ohut meikkivoide) ja puuteri tai vaihtoehtoisesti meikkipuuteri (puuterin unohdin kuvasta, hups)
~ vaalea (huom! ei valkoinen) ja tummahko (esim. harmaanruskea, harmaa, luumu) luomiväri
~ rajaus (esim. geelirajaus tai pehmeä kynä) ja ripsiväri
~ poskipuna (joku neutraali pehmeä sävy)
~ huulikiilto tai kiiltopuna
~ meikinpoistoaine silmä- ja kasvomeikille! (ei myöskään kuvassa)


MITKÄ OVAT VIISI LEMPI LUOMIVÄRIÄSI?
- Clarins 09 Odyssey -paletti
- Clarins 07 Smokey Passion -paletti
- Inglot Pearl 407
- Inglot AMC Shine 31
- Sensai ES13 Mokuran


MIKÄ ON KAIKKIEN AIKOJEN LEMPPARITUOTTEESI KOSMETIIKASSA, ELI YKSI YLITSE MUIDEN?
- Kauhea kysymys :D Eihän tähän voi vastata yksiselitteisesti, kun mulla on mun lempparivoide, lempipuhdistukset, lemppariripsiväri ja huulimeikki ja ja ja... Mä jaan tämän nyt väkisin kahteen kategoriaan: meikkeihin ja ihonhoitoon. Meikeistä mun lemppari, josta en varmaan tule ikinä luopumaan, on Sensai 38 Volumising Mascara. Siinä on vain kaikki asiat kohdallaan, joita ripsivärissä arvostan ja se toimii mulla. Ihonhoidossa tuotteet joihin aina palaan on Sensai kaksoispuhdistus, eli Cleasing Oil ja Creamy Soap. Niiden avulla mun iho pysyy hyvässä kunnossa vuodenajasta riippumatta, saan helposti pois sekä silmä- että kasvomeikin yhdellä tuotteella ja vaahto ylläpitää ihon kirkkautta ja kuulautta kevyesti kuorivalla vaikutuksellaan.

KUINKA MONTA TUOKSUA OMISTAT?
- Tällä hetkellä 22 täysikokoista + miljoona tuoksunäytettä ja miniatyyrikokoa. Osa täysikokoisista on kylläkin menossa jakoon (saatuja, en tykkää).


MIKÄ ON ALL TIME FAVOURITE MEIKKIVOITEESI JA HUULIPUNASI JA MISSÄ VÄRISSÄ?
- Meikkivoiteista viime aikainen suuri suosikki on ollut Chanel Vitalumiere Aqua sävyssä B20 (mutta olen harkinnut B10:ä myöhempään talveen). En ole vielä aivan satavarma onko tämä syrjäyttänyt aikaisemmat suosikit, mutta aika samalla viivalla mennään kyllä, ellei jo viivan ylikin. Huulipunista mun suosikki on edelleen Sensai The Lipstick, koska se nyt vaan on niin hyvä. Lempisävy on ehkäpä 05, kullalla sävytetty pinkki.

---

KYNNET


MITKÄ OVAT VIISI LEMPI KYNSILAKKAASI?
- Essie Demure Vixen
- Essie Mint Candy Apple
- Essie Haute as Hello
- Color Club Love 'em Leave 'em
- NOX Twilight Citrus

KUINKA PALJON SULLA ON KYNSILAKKOJA?
- Suunnilleen 240 kpl, vähän yli. Joitakin dupeja huomasin, kun tein invistä ja muutamia löysin, jotka voisin heivata pois muuten vaan, mutta en ole saanut aikaiseksi.

KUINKA USEIN VAIHDAT LAKKAUSTA KYNSISSÄSI?
- Keskimäärin 1-2 kertaa viikossa, riippuu vähän miten jaksan laittaa :) Joskus vaan otan lakat pois (parhaimmillaan teen senkin töissä tauolla) ja huitelen ilman lakkoja (tai pelkällä Nail Envyllä) viikon tai parikin, kun aina ei vaan jaksa.

---

BLOGIIN LIITTYVÄT

KUINKA USEIN SAAT ILMAISIA MEIKKEJÄ/MUITA TUOTTEITA YRITYKSILTÄ?
- Vähän riippuu. Kyselyitä tulee enemmän kuin otan tuotteita vastaan. Joskus kerran kuussa, joskus 4 kertaa kuussa, se vaihtelee, joskus saattaa tulla enemmänkin ja usein tulee isompi goodiebag kerralla. Saan kuitenkin paljon enemmän (ja useammin) tuotteita työn kautta kuin blogin kautta ja koska töistä tulee tuotteita jo valmiiksi niin paljon, en juuri sen takia välttämättä ota vastaan jotain blogin kautta tarjottuja tuotteita. Olen muutenkin enemmän selektiiviseen kosmetiikkaan päin kallellaan ja blogin kautta tulevat on yleensä semi-sarjoja tai luonnonkosmetiikkaa tms, joista kumpikaan ei mua niin hurjan paljoa kiinnosta.

TYKKÄÄTKÖ BILETTÄÄ, ELI KÄYTKÖ BAAREISSA TAI ESIM. BLOGITAPAHTUMISSA KUINKA USEIN? SAATKO YLIPÄÄNSÄ KUTSUJA BLOGITAPAHTUMIIN?
- Biletän ehkä muutamia kertoja vuodessa, syksyisin tuntuu olevan vähän enemmän menoa kuin muina vuodenaikoina. Kosmetiikkabloggaajille ei juurikaan ole mitään bilehenkisiä blogitapahtumia, mutta joitakin merkkikohtaisia tutustumis/lanseeraustapahtumia järjestetään silloin tällöin (nykyisin huomattavasti enemmän kuin vaikkapa pari vuotta sitten) ja saan kyllä moniin sellaisiin kutsuja, mutta harvoin pääsen niihin paikanpäälle, koska ne ei yleensä oikein osu yksiin mun työvuorojen kanssa. En tajua miten kukaan muu kuin opiskelija tai 30h/vk-työntekijä pääsee mihinkään mikä alkaa 10:30 tai vaikka 14:00. Ihme aikoihin monet noita järjestää :/

TUNNISTETAANKO SUA KADULLA TAI TYÖPAIKALLA USEIN? MILTÄ SE TUNTUU, ONKO SE ÄRSYTTÄVÄÄ VAI KIVAA?
- Jos tunnistetaan niin ei ainakaan kukaan lukija ole tullut mitään sanomaan :D Muutamat muut kosmetiikkabloggaajat ovat kyllä bonganneet mut (tai mä heidät) ja uskaltautuneet esittäytymään ja ollaan tietty nykyään tuttuja jo miiteistäkin :) Mun mielestä se on ihan kivaa, että tullaan sanomaan jotain, jos tunnistetaan. Olen kyllä joskus töissä epäillyt jonkun tunnistaneen mut, mutta eivät ole sanoneet mitään :)

OLETKO AJATELLUT, ETTÄ VOISIT ESITELLÄ ITSEÄSI HIUKAN ENEMMÄN VASTAISUUDESSA? (KOKO KASVOKUVIA MEIKEISTÄ JNE.)
- Olen ajatellut ja välillä mua ärsyttää, etten "voi" ottaa koko kasvokuvia meikeistä, mutta mä en kuitenkaan halua olla tunnettu kasvo nettimaailmassa. En myöskään tahdo, että mut olisi liian helppo tunnistaa esim. töissä, shoppaillessa tai vaikka jossain yökerhossa örveltämässä :D Haluan siis ylläpitää jotain yksityisyyden illuusiota sillä, että en näytä koko kasvojani blogin yhteydessä.

MIKÄ ON OLLUT HAASTAVINTA BLOGGAAMISESSA?
- Pysyä "aikataulussa", eli postata tuotteista suhteellisen nopeasti sen jälkeen, kun on ottanut tuotteen käyttöön. Tässä kuitenkin epäonnistun säännöllisesti. En vain jaksa kirjoittaa heti ja jos en kirjoita heti, unohdan, että siitä piti kirjoittaa ja sitten se vaan venyy ja venyy ja venyy. Mutta kyllä ne sieltä joskus tulee ulos :) Mulla on myös paha tapa ottaa hirveä läjä tuotekuvia, muokata ne kuntoon ja unohtaa ne sitten kansioon ja tekstit ja arvostelut tuotteista saattaa jäädä kirjoittamatta hyvinkin pitkäksi aikaa, vaikka kaikki muut olisi valmiina. Saattaisitte yllättyä jos paljastaisin kuinka paljon aiheita mulla olisi jemmassa odottamassa :D



VOISITKO HARKITA JOSKUS VIDEOPOSTAUSTEN TEKEMISTÄ?
- Enpä usko, ei ole mun juttuni. Meikkausvideoita ei ainakaan tule, koska en tahdo näyttää koko kasvoja. En myöskään osaa editoida videoita eikä mua ihan hirveästi edes kiinnosta videopostauksien teko (eikä edes niiden katsominen blogien lukijana). Ainakin tällä erää pidän tämän aihealueen poissa blogistani :) Mutta tässä (yllä) on teille Lyyli-video :D

---

HENKILÖKOHTAISET / TYÖ

MITÄ HARRASTAT BLOGISI LISÄKSI?
- En varsinaisesti harrasta oikein mitään, mutta kirjojen lukeminen ja kirjabloggaaminen ehkä lasketaan siihen :)

MITÄ LIIKUNTAA HARRASTAT JA KUINKA PALJON?
- En juurikaan harrasta liikuntaa. Syksyllä sain jonkun aivovaurion ja ostin lenkkarit ja lähdin juoksemaan, mutta jännä homma, se sitten vaan jäi, vaikka oikeasti tykkäsin siitä. Mun liikunta koostuu siis lähinnä siitä, että vien koiria ulos joka aamu (kierretään taloyhtiön alue), kiipeän rappuset kun mahdollista ja seison/kävelen kaikki työpäivät. Muuten olen melkoinen sohvaperuna.

MILLAINEN ON SUN RUOKAVALIO, ESIMERKIKSI SYÖTKÖ PALJON JOTAIN TIETTYJÄ RUOKIA PITÄÄKSESI IHON KUNNOSSA?
- En edes tiedä mitkä ruoat pitäisi ihon kunnossa, eli en. Syön yleisesti ottaen vähän mitä sattuu, mutta olen nyt taas yrittänyt vähentää ylimääräistä leivän, pastan, riisin ja perunan syöntiä ja yrittänyt lisätä kasvisten määrää ja jo muutaman päivän jälkeen huomaan eron olossa, heippa vaan turvotus, älä tule takaisin. Lihaa syön sen kaikissa muodoissaan, mutta esim. mäkkärisapuskaa pyrin välttämään (paitsi joskus pitää sekin suoda itselleen, että taas muistaa miksi sitä nyt taas välttelikään). Aamupalaksi vedän yleensä turkkilaista jogurttia puolukkahillolla tai hunajalla maustettuna tai vaihtoehtoisesti kananmunia paistettuna/kokkelina tai joskus mikropuuroa jos ei muuta ole. Töissä syön lämpöisen ruoan salaatilla ja illalla kotona jotain pientä vaihtelevasti.

MILLAINEN KOULUTUS SULLA ON OMALLE ALALLESI?
- Opiskelin kosmetologiksi 2000-luvun alkupuoliskolla ja työkokemusta on sitten karttunut hieman erityyppisistä kauneusalan hommista vuosien varrella.

MITEN PÄÄDYIT TÄLLE ALALLE?
- Lukiossa mietiskelin, että mistä mä tykkään ja totesin, että esteettisyys ja kauneus on mulle tärkeää, joten hain kosmetologikouluun. Koulussa kuitenkin aika pian tajusin, että mua ei ole tarkoitettu kauneushoitolaan ja loistinkin paljon paremmin meikkikursseilla. Valmistuttuani tein pienen pätkän töitä yhdessä teatterissa maskeeraajana, sitten siirryin kauneushoitolan respaan (jossa tein mm. meikkejä, ripsi-kulmavärjäyksiä yms), josta taas kaverin kautta/ansiosta päädyin myyntityöhön, jossa olen edelleen :)

TEETKÖ OMAT KOSMETIIKKAHANKINNAT JÄRJEN (INCI JA TIETO MITEN AINEET TOIMII) VAI PUHTAASTI FIILIKSEN JA MIELIKUVIEN MUKAAN?
- Järkeähän mun päästä ei paljon löydy jos tähän kosmetiikkamäärään edelleen hankin lisää kosmetiikkaa, se nyt on selvä :D Mutta joo, kyllä mä yleensä vähän tarkemmin mietin mitä ostan, osaksi koska tiedän kosmetiikasta ja raaka-aineista aika paljon, mutta kyllä ne "mä-nyt-vaan-haluan-tämän" -tunteetkin välillä vaikuttaa. Erityisesti ihonhoitotuotteiden hankinnassa olen tarkka, jos sellaisia "pitää" joskus ostaa. Yleensä olen jo etukäteen kuullut tuotteesta erityisen hyvää palautetta, joka nostaa mielenkiinnon, sitten tsekkaan INCI:t ja saatan googlettaa lisää kokemuksia ja arvosteluita ennen ostopäätöksen tekemistä. Mähän en siis oikeasti tarvitse yhtäkään ihonhoitotuotetta, mulla on avaamattomia voiteita ja puhdistuksia ja mitä kaikkea kaappi täynnä. Siinä toinen syy miksi mietin aika tarkkaan mitä ostan ja että ostanko ollenkaan. Meikkituotteiden ostamisessa olen paljon löysempi ja niissä herkemmin saattaa riittää "mä-nyt-vaan-haluan-tämän" -fiilis, mutta yritän edes vähän miettiä, että onko ostos liian samanlainen verrattuna johonkin, joka mulla jo on. Monta ostoshimotusta olen hylännyt juuri sen takia, etten pystynyt selittelemään itselleni tarpeeksi hyviä tekosyitä tuotteen ostamiseen :D

HAKSAHTAAKO AMMATTILAINEN MAINOSMIESTEN YLISTÄVIIN PUHEISIIN TULOKSISTA, PATENTEISTA, TESTEISTÄ JA KAIKEN MAAILMAN TERMEISTÄ MITÄ UUSIEN TUOTTEIDEN TULLESSA LADELLAAN?
- Ei ainakaan tämä ammattilainen :D Ennemmin luotan tuntemieni kosmetiikasta tietävien ihmisten arvioihin ja omin silmin näkemiini muutoksiin kuin mainosmiesten liibalaabaan, testitulosten prosenttilukuihin tai vaikeasti lausuttaviin übertehoraaka-aineisiin, joista kukaan ei ole koskaan ennen kuullutkaan. Naistenlehtien kosmetiikkavinkit eivät myöskään yleensä raota mun lompakkoa, koska maksettuja mainoksiahan nekin on omalla tavallaan.

OLISIKO SULLA JOTAIN KULLAN ARVOISIA VINKKEJÄ KAUNEUSMYYJÄKSI HALUAVALLE, MITÄ ASIOITA KANNATTAISI SANOA HAASTATTELUSSA JA MUUTENKIN JOTAIN VINKKIÄ ALALLE.
- Ole oma itsesi, hymyile, ole rehellinen ja reipas, älä jännitä, ihmisiä nekin vain on siellä haastattelussa :) Myyjänä työskentely on ensisijaisesti asiakaspalvelua ja vasta toissijaisesti tuotetuntemusta. Sillä ei ole mitään väliä miten hyvin tunnet myytävät tuotteet ja kuinka innoissasi niistä olet jos olet huono asiakaspalvelija. Kosmetiikkainnostuneisuus on kyllä tietenkin vain hyväksi ja mitä parempi osaaminen kosmetiikan kemiasta, sarjojen tuntemisesta teorian ja käytännön tasolla, sitä helpommin saa töitä. Etua on myöskin kosmetologikoulun käymisestä eikä haittaa vaikka olisi joku meikkikoulukin käytynä tai vaikka sitten se kosmetiikkaneuvojan tutkinto, joka nykyisin on saatavilla, riippuu miten paljon haluaa alaa opiskella ja mihin haluaa suuntautua. Kosmetiikkamyyjäksi tuskin kuitenkaan pääset jos sulla ei ole pohjalla mitään alaan liittyvää koulutusta, eli jos sellaista ei vielä ole niin eikun koulun penkille mars :)

MITEN PÄÄDYIT JUURI SENSAI-MERKIN PARIIN? KAUANKO OLET ILMEISESTI EDUSTANUT/MYYNYT KYSEISTÄ MERKKIÄ JA OLISIKO SULLA OLLUT MUITAKIN VAIHTOEHTOJA ESIM. DIOR?
- En ole minkään tietyn sarjan tai maahantuojan palveluksessa, myyn kaikkia selektiivisiä sarjoja, mutta Sensai lukeutuu yhdeksi suosikiksi :)

---

TUOTESUOSITUKSET


MITÄ SILMÄMEIKINPOISTOAINETTA KANNATTAISI KOKEILLA, KUN SILMÄT ÄRTYY PUHDISTUKSESTA HELPOSTI? VAIKKEN KÄYTÄ VEDENKESTÄVÄÄ RIPSIVÄRIÄ, ON SEN POISTAMINEN AINA HANKALAA JA SILMÄT ÄRTYY.
- Hellävaraisia poistoaineita löytyy ainakin Cliniquelta (sininen) ja Clarinsilta (myöskin sininen), jotka on siis tarkoitettu vesiliukoiselle meikille. Myöskin meikinpoistotapa saattaa vaikuttaa: hankaatko silmänympärysihoa meikkejä poistaessasi? Käytätkö tarpeeksi tuotetta vanulapussa kerralla, eihän vanulappu ole liian kuiva? Kannattaa ennemmin antaa aineen vaikuttaa silmien päällä hetki ennenkuin lähtee hieromaan ja sekin kannattaa tehdä hyvin hellävaroen. Vaihtoehtoisesti voisit myös kokeilla jättää vanulaput kokonaan pois tuosta hommasta ja hankkia esim. Cliniquen Take the Day Off Cleansing Balmin, jota voi käyttää sekä silmämeikin että kasvomeikin poistamiseen (pieni nokare tuotetta kuiviin käsiin, hiero notkeaksi ja sitten vasta kuiville kasvoille/silmille, huuhtele vedellä).


MINULLA ON HERKKÄ IHO JOHON TULEE HELPOSTI EPÄPUHTAUKSIA, MUTTA MEIKIN TÄRKEIN ASIA ON POHJUSTUS JOTEN MIKÄ OLISI PEITTÄVÄ MUTTA KEVYT MEIKKIVOIDE?
- Peittävä ja kevyt ei helpostikaan kulje käsi kädessä, koska kevyet on järjestään myös ohuempia peittävyydeltään. En ole itse kokeillut tätä, mutta olen kuullut hyvää Make Up For Everin HD-meikkivoiteesta ja Estee Lauderin Double Wear Light saattaisi peittää tarpeeksi, vaikka onkin kevyehkö. Hyviä ohuita meikkivoiteita kuitenkin on mm. Chanel Vitalumiere Aqua, Dior Nude, Armani Maestro, YSL Teint Touche Eclat, Clinique Supermoisture, Clarins Skin Illusion, Sensai Fluid Finish.

MIKÄ ON TUOTE, JOTA ET SUOSITTELISI KENELLEKÄÄN MISSÄÄN NIMESSÄ?
- Lancômen ihonhoito. Mä en oo ikinä saanut niistä muuta kuin näppyjä (vaikka käytössä olikin oman ihotyypin tuotteet tai sellaiset tuotteet, joiden pitäisi sopia kaikille ihotyypeille iästä riippumatta). Meistä ei vaan kertakaikkiaan ole tullut kavereita, enkä usko että tuleekaan. Ihmettelen edelleen, että miten ihmeessä tätä sarjaa myydään niin paljon, en voi käsittää.

14 kommenttia:

  1. hyviä vastauksia ja antoi muutamia ideoita meikkaukseen.

    VastaaPoista
  2. Olen koukuttunut Sensain ihonpuhdistukseen ja silmänympärysvoiteeseen. Hieman vaan hirvittää se hinta mikä noihin menee kertarykäyksellä :D Kauan sinulla on kestänyt nuo tuotteet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sensain puhdistusöljy kestää ehkä 4-6 kuukautta, mutta vaahtopuhdistus jopa melkein vuoden :) Silmänympärysvoide mulla kestää aktiivikäytössä noin puoli vuotta (mutta koska käytän sitä ennemminkin silloin tällöin, se kestää yleensä moninkertaisesti tuon ajan).

      Poista
  3. Oon miettinyt ihan samaa Lancomen ihonhoidosta. Ehkä maailmasta sitten löytyy ihmisiä joille nuo tuotteet sopii! Tai sitten jotkut ovat sitä mieltä että ei se toimi ellei se satu! :D
    Vinkkinä muille, omat herkät silmät tykkää Lumenen vedenkestävän silmämeikin poistoaineesta. Käytän Maybellinen vedenkestävää falsies-ripsaria joka ei tykkää lähteä oikein millään. Ainoa kokeilemistani putsareista mikä on toiminut siihen! Noita sun suosittelemia en ole kokeillut, ehkä pitäisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei toi Lancômen ihonhoito ole kyllä koskaan mua vakuuttanut, vaikka käytin paljon eri tuotteita sarjalta. Lopulta vain luovutin, heitin loput Lancômet menemään ja vaihdoin sarjaa. Kaikki iho-ongelmat suunnilleen katosi sen jälkeen, kun siirryin Sensain tuotteisiin.

      Noi kaksi sinistä silmämeikinpoistoainetta on tarkoitettu vesiliukoisen meikin poistoon, ei vedenkestävän :) Ainoastaan sillä violetilla purkilla saattais vedenkestäväkin lähteä :)

      Poista
  4. Itselle Lancomen tuotteet (voiteet) sopii hyvin ja tykkään. Biothermin voiteista sitä vastoin on huonompia kokemuksia, toki riippuu ihan tuotteesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lancômeen petyttyäni en ole uskaltanut kokeilla juuri muitakaan L'Orealin sarjoja :/

      Poista
  5. Voi Lyyli, miten jälkeenjääneen onnelliselta koira voikaan näyttää :D

    VastaaPoista
  6. Kiitos.

    Sensain tuotteet ovat kyllä riittoisia, mikä kompensoi hintaa.
    Kannattaa kyttäillä tarjouksia ja poistopöytiä:)

    Itsellä käytössä Silkin kaksoispuhdistus, seerumi, Emulsion (super moist) ja Soothing Cream. Vaikka couperosaan suositellaan hajusteettomia perusvoiteita, blondina pähkäilin ettei mikään rasva verisuoniin asti imeydy? Ja kun iho ei muuten ärtsyile, näillä mennään. Olen vain opetellut pakkeloimaan ennen lenkkiäkin, suojaa sitten auringolta ja viimalta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ja aina jos jostain saa jonkun tarjoussetelin niin kannattaa hyödyntää :)

      Ei, mikään kosmetiikkatuote ei tosiaankaan imeydy verenkiertoon (poikkeuksena eteeriset öljyt). Jos hajusteet tuotteissa ei sua häiritse niin anna palaa vaan :) Meikkivoide on tosiaan melkeinpä parhaimpia suojaavia tuotteita, kun on couperosaa, kannattaa siis pakkeloida vapaapäivinäkin jos ulos uskaltautuu :)

      Poista
  7. Pakko sanoa tuosta Estee Lauderin Double Wear Lightistä oma mielipiteeni sille joka kysyi peittävää, mutta kevyttä meikkivoidetta. Mun mielestä se ei ole kovinkaan peittävä ja sitä ei voi laittaa kuin yhden kerroksen, koska se ei kestä kerrostamista paljoa yhtään (kuten ei se paksumpikaan versio). Se paksumpi versio taas on tosi peittävä. Kummatkin on vedenkestäviä, minkä vuoksi ainakaan mulla ei tule siitä Lightistakaan mitään super kevyttä tunnetta kasvoille. Pitkäkestoisia ne on kyllä molemmat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ollakseen niin ohut kuin Double Wear Light on, niin se on yllättävän peittävä, mutta tosiaan se ei kestä kerrostamista, olen huomannut saman :( Paksumpi vielä vähemmän.

      Poista