6.11.2012

.761.BURT'S BEES LIP BALM.

Burt's Bees nauttii eräänlaista kulttisarjan mainetta blogipiirissä. Se on huokea, tuotteilla on ihan hauska design ja tuotteissa on INCI-lista, jonka jopa Kemikaalicocktailin Noora hyväksyy. Myös tuotteiden pakkaukset ovat kuulemma kierrätysmuovista valmistettuja :) Ei sillä, että varsinaisesti itse näihin asioihin ihan liikaa kiinnittäisin huomiota, mutta onhan tuo tietenkin plussaa.


Ostin tämän oman huulirasvani Tukholmasta keväällä ja putkiloita haistellessani päädyin tähän versioon, jossa on Acai Berry lisänä, tässä oli mun makuun paras tuoksu. Muuten olisin ottanut ihan sen perus hunajaversion, mutta berry tuoksui paremmalta.

Käsittääkseni näitä huulivoiteita on myös purkkiin pakattuina (tai ainakin ollut, en ole tästä nyt aivan varma, saatan puhua palturia), mutta koska mä pyrin sellaisia välttämään hygieniasyistä muutenkin, valitsin puikossa olevan huulivoiteen. Mikään ei ole niin inhaa kuin julkisella paikalla laittaa huulirasvaa purkista sormin, kun ei ole ihan varma milloin viimeksi pesi kädet ja mitä kaikkia pöpöjä käsiin on ehtinyt kertyä siitä lähtien. Ech. Puikkona siis.


INCI-listahan tässä on tosiaankin erittäin kiitettävä, tykkään! Öljyjä, mehiläisvahaa (josta koko touhu lähtikin liikkeelle) ja joitakin kasviuutteita. Toimii.

Huulivoiteen koostumus on jäykähköä, eikä sitä tule huulille kertasipaisulla paljoakaan, eli sitä täytyy vähän sutia eestaas, että saa tarpeeksi kosteutta huulille kerralla. Tai ehkä tämä on taas vain mun omia juttuja, mutta silloin kun mä laitan huulirasvaa, mä haluan, että sitä on sitten kanssa kunnolla ettei tarvitse kolmen minuutin päästä olla laittamassa taas lisää. Toisaalta tämä on ollut erinomainen lisä töissä meikkipussissa juuri sen takia, että tämä on hieman jähmeämpää. Mulla on töissä aina huulipunaa tai kiiltoa ja joskus jotkut punat on hieman kuivempia ja kaipaavat lisäkostuketta jossain vaiheessa päivää, silloin tämä puikko on erinomainen apu. Jähmeä koostumus ei juoksuta huulipunaa ympäriinsä, mutta jättää silti pehmeämmän tunteen huulille.

Tämä tuntuu kosteuttavan ja hoitavan ihan kiitettävästi, mutta ehkä tuotteen kovahkon koostumuksen takia tämä ei kuitenkaan ole noussut ihan ykköseksi omassa huulirasva-addiktio-maailmassani. En väitä etteikö tämä olisi erittäin erinomainen vaihtoehto, mutta olen itse edelleen sitä mieltä, että se Foreverin Aloe Lips on parempi. Toisaalta taas tämä Burt's Bees oli huomattavasti huokeampi, mutta en nyt tietenkään muista kuinka paljon tämä maksoi, mutta sen tiedän, ettei tämä 8€ ollut, kuten Aloe Lips.

Ja sitten vielä ilouutisia niille, jotka eivät vielä tiedä: Burt's Bees -tuotteita saa nykyään Suomestakin :) Ainakin Kickseissä ja Stockmannilla olen tuotteita nähnyt, valikoiman laajuus riippunee myymälästä.

5 kommenttia:

  1. Oma suosikki on saman sarjan mangon tuoksuinen huulivoide. Ihan ässä, aion ehdottomasti ostaa lähiaikoina sävytettyjä versioita näistä.
    Ja todellakin samaa mieltä purkeissa olevista huulivoiteista. Korresin ihanat lip butterit houkuttaisi mutta yök. Purkit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, mangon tuoksuista en muistakaan hoksanneeni, täytyy käydä nuuskimassa josko sellainen löytyisi :)

      Olen itse miettinyt myös Korresin lip buttereita, mutta purkit :( Sit jos ne joskus saa sen saman puikkoon niin ostan.

      Poista
    2. http://www.bathandunwind.com/korres/face-care/eyes-lips/korres-mandarin-lipbutter-stick.htm

      Poista
  2. Oi, pitäisköhän testata seuraavaksi tuota! Huulirasva-addiktin puikko kun alkaa taas huutaa tyhjyyttään.

    Olen lukenut sun blogia n. vuoden ja tässä päivänä muutamana lueskelin läpi ne ensimmäisten vuosienkin postaukset, jotka ovat multa aiemmin jääneet paitsioon. Tykkään! Erityisen hellyttävää mun mielestä on edelleen kutsua poikaystäväksi miestä, jonka kanssa jakaa kihlasormukset ja asuntolainan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miehekkeeltä tuli aiheesta kommenttia tuossa joitakin kuukausia sitten, että "ai oonko mä vieläkin 'vaan poikaystävä'" :D Sitten aloin sen jälkeen viittaamaan häneen sanalla "Mies" :D Hän oli tyytyväinen.

      Mä en nimittäin hyväksy nimikettä "avokki" tai "kihlattu", kuulostaa niin teennäiseltä. Voishan hän tietty olla "Mr. Sensaisti", mutta en tiiä, "Mies" käy ihan hyvin :)

      Poista